esmaspäev, 11. mai 2020

GLENFIDDICH 12 yo

Avastasin hiljuti, et viimane Glenfiddich sai maitstud 2017. aastal ning lisaks pole n.ö korralikult maitsnud ega blogi jaoks üldse postitust teinud maailmas ilmselt enim müüdavast Šoti ühelinnaseviskist. Selleks on loomulikult Glenfiddich 12. Olen seda kunagi mitmel korral proovinud, vist isegi tervikpudelina ostnud, kuid viimasel kümnel aastal olen ma sellest mööda vaadanud. Häbi mulle, sest nii nagu allpool näha, on tegemist ühe põhiviskiga, mida oleks hea vähemalt kord paari aasta jooksul mekkida. Viski on kokku segatud peamiselt Ameerika tammest eks-burboon vaatides ja  lisaks ka eks-šerri vaatides (ehk Euroopa tammest valmistatud) küpsenud viskidest. Maitstav on sedakorda pärit 5cl minipudelist.


Glenfiddich 12 yo Our Signature Malt, 40,0%

Aroom: esmalt pigem vaoshoitud, kuid avaneb meeldivalt. Õled, teravili ja vanill. Rohelised pirnid ja õunad, kuid päris puuviljaseks ei saa aroomi lugeda, kuna tammisus hoiab seda vaos. Klaasis seistes kuivatatud puuviljadega (hele rosin, aprikoos, ananass) keeks, mesi ja veidi iirist.

Maitse: esmalt kerge ja ümar linnasus, kuid siis muutub üsnagi tammiseks. Eelkõige kaneel, kuid ka ingver ja vanill. Lisaks õunakoored, röstitud metsapähkel. Katab suu päris hästi ning kuigi 40% kanguses, on selles piisavalt võimu. Kindlasti ei ole see viski kerge ega õhuke.

Lõpp: keskmise pikkusega. Kergelt rohune linnasus, kuid peaosas kasvavalt tammine ja mõrkjas.

Hinnang: C+

Nagu eespool öeldud, viskivabriku põhisortimendi noorima linnaseviskina villituna hea viski. Kahjuks kiputakse Glenfiddich 12-aastast peale esmast maitsmist ehk liiga kergelt linnaseviski armastajate poolt edaspidi tähelepanuta jätma (nagu ma isegi olen selle viski puhul teinud) ja liikuma uute maitseelamuste otsimisel edasi. Isegi imestan, miks ma Glenfiddich viskisid viimasel ajal vähe maitsmiseks olen võtnud. Tegelikult on Glenfiddich viski iseloom mulle ju vägagi meelepärane. Siinmaitstud Glenfiddich 12-aastane ühelinnaseviski selline, mis võiks olla üheks kindlaks sadamaks, mis kapis ootamas. Hiljuti on saanud põhisortimendi 12- ja 15-aastane uue disaini (ka pudeli enda disain) ning ka lisanimi on 12-aastasel muutunud. Varasema „Our Signature Malt“ asemel nüüd „Our Original Twelwe“.